ΣΧΟΛΗ |
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠαΔΑ – ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Παν. Αιγαίου |
||||
ΤΜΗΜΑ |
Διοίκηση Τουρισμού – Διοίκηση Επιχειρήσεων |
||||
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ |
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Μεταπτυχιακό |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
|
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
2ο |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ |
||||
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
Διαλέξεις και Ερευνητική Εργασία |
3 |
5 |
|||
|
|
|
|||
Φόρτος Εργασίας |
|
125 |
|||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4. |
|
|
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Επιστημονικής Περιοχής Εξειδίκευσης |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
|
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
http://tourpost.uniwa.gr/ |
||||
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και Παράρτημα Β Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
||
Σκοπός είναι η απόκτηση γνώσεων για την διοίκηση λειτουργιών των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Στόχος είναι η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων για τη θέση γενικού διευθυντή ξενοδοχειακής επιχείρησης. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση: Να αναγνωρίζει και να κατανοεί το οργανωτικό και διοικητικό πλαίσιο ενός ξενοδοχειακού επιχειρησιακού συστήματος. Να γνωρίζει τη δομή των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και το έργο όλων των ξενοδοχειακών τμημάτων. Να κατανοεί τις λειτουργικές διαδικασίες παροχής υπηρεσιών φιλοξενίας. Να διακρίνει το πλαίσιο της οικονομικής διαχείρισης του ξενοδοχείου με στόχο την κατανόηση του κόστους παραγωγής των υπηρεσιών και των οικονομικών πράξεων, των βασικών στοιχείων διαμόρφωσης του προϋπολογισμού καθώς και των ιδιαίτερων και πολύπλοκων διαδικασιών των προμηθειών. Να εξοικειωθεί και να εφαρμόζει τους δείκτες σε μίκρο-επίπεδο αξιολόγησης ώστε να μπορεί να προγραμματίζει τις εργασίες ενός ξενοδοχείου, τον έλεγχο των διαδικασιών καθώς και την αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα της επιχείρησης. |
||
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
|
Προαγωγή της ελεύθερης και δημιουργικής σκέψης για την ανάπτυξη πρωτότυπων ιδεών Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση σύγχρονων επιστημονικών εργαλείων για την επίλυση προβλημάτων σε εξειδικευμένες εφαρμογές. Αυτόνομη Εργασία Ομαδική Εργασία Λήψη Αποφάσεων Εργασία σε διεπιστημονικό Περιβάλλον Προσαρμογή των παρεχομένων γνώσεων στις σύγχρονες τουριστικές εξελίξεις Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών και χειρισμός πολύπλοκων θεμάτων Εργασία σε πραγματικό ξενοδοχειακό χώρο Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα |
||
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Οργανωτική δομή ξενοδοχειακών επιχειρήσεων Τμηματοποίηση Ποιότητα ξενοδοχειακού προϊόντος
Τμήμα διαχείρισης δωματίων ή Room division Σύνθεση και σημασία του RD Πολιτική του RD
Το τμήμα υποδοχής Τμήμα κρατήσεων Πολιτική του τμήματος κρατήσεων Πολιτική overbooking Υποδοχή πελατών και διαχείριση δωματίων Οι αφίξεις (Check in) και αναχωρήσεις (Check out) Συνήθεις ενέργειες των υπαλλήλων υποδοχής στην άφιξη πελατών Θυρωρείο Τηλεφωνικό κέντρο Τμήμα ταμείου Τμήμα παρακολούθησης λογαριασμών πελατών ή Main Courante
Το τμήμα Ορόφων Το προσωπικό του τμήματος Ορόφων Λινοθήκη και πλυντήριο Ποιότητα του προϊόντος των Ορόφων
Το τμήμα συντήρησης Το τμήμα ασφάλειας Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων - C.R.M.
F&B ή Τμήμα Τροφίμων και Ποτών Σύνθεση και σημασία του τμήματος F&B Ο F&B manager Η ποιότητα του προϊόντος του τμήματος F&B Marketing του F&B Πολιτική του τμήματος τροφίμων και ποτών
Εστιατορικές επιχειρήσεις του ξενοδοχείου Βασικές εστιατορικές μονάδες Εστιατόριο πρωινών Εστιατόριο table d’h?te Συμπληρωματικές εστιατορικές μονάδες Χώρος και προσωπικό των εστιατορίων Τυπολογία τεχνικής σερβιρίσματος Σερβίρισμα των κρασιών Πολιτική του τμήματος τροφίμων και ποτών στον εστιατορικό τομέα
Τμήμα εκδηλώσεων ή τμήμα Catering Ιδιαιτερότητες υλοποίησης της εκδήλωσης Marketing του τμήματος εκδηλώσεων Πωλήσεις του τμήματος εκδηλώσεων Συμφωνία με τον πελάτη
Το μαγειρείο του ξενοδοχείου Το έμψυχο δυναμικό του μαγειρείου Σερβίρισμα των φαγητών Το menu Δημοτικότητα
Τα Bar του ξενοδοχείου Τυπολογία bar στον ξενοδοχειακό χώρο Χωροταξική οργάνωση και εξοπλισμός του bar Χωροταξική οργάνωση και εξοπλισμός του bar Προσωπικό των bar Προώθηση πωλήσεων των bar
Τμήμα προμηθειών Το έργο του τμήματος προμηθειών Προσωπικό του τμήματος Η διαδικασία των αγορών Ανάλυση ABC στη διαδικασία των αγορών Προδιαγραφές ποιότητας Επιλογή προμηθευτών και σύναψη συμφωνίας Παραλαβές προϊόντων Χώροι αποθήκευσης τροφίμων Η διαδικασία της αποθήκευσης Αποθέματα Logistics αποθεμάτων Διαχείριση των αποθεμάτων Απογραφές Υπολογισμός ύψους των αποθεμάτων Απόθεμα ασφαλείας Παραγγελόμενες ποσότητες Θέματα πολιτικής του τμήματος προμηθειών
Ο έλεγχος της ξενοδοχειακής επιχείρησης Φορείς ελέγχου των ξενοδοχειακών μονάδων Το τμήμα διαχειριστικών ελέγχων Έλεγχος εσόδων δωματίων Διαχείριση εσόδων εστιατορίου Διαχείριση εσόδων bar Έλεγχος τμημάτων F & B Λειτουργία των tableau και το έργο του τμήματος ελέγχου στο F&B Εφαρμογές σύγχρονης τεχνολογίας στο τμήμα ελέγχου Έλεγχος ποσοτήτων και αξίας προμηθειών Έλεγχος αποθηκών Έλεγχος τμήματος προμηθειών Νυκτερινός ελεγκτής Πολιτική του τμήματος |
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διαλέξεις στην τάξη Επισκέψεις σε επιχειρήσεις του κλάδου |
||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω power point presentations Χρήση διαδικτύου για επίδειξη μελετών περίπτωσης Λογισμικό διαχείρισης ξενοδοχείων |
||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
|
Ι )Γραπτή εξέταση : (100%)
Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις κρίσης - Επίλυση Προβλημάτων σχετικών με τις μεταβλητές και τους παράγοντες που συνθέτουν τους μηχανισμούς ερμηνείας και λειτουργίας της οικονομικής του τουρισμού και της φιλοξενίας. - Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων και εμπειρικών εφαρμογών. Ή ΙΙ) Δημόσια παρουσίαση γραπτής Ατομικής ή Ομαδικής Ερευνητικής Εργασίας (100%)
|
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :
Λαλούμης Δ., (2003) Hotel Management Εκδόσεις Σταμούλη Λαλούμης Δ. (2014) Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων, Εκδόσεις Λαλούμη Keiser R. James "Διοίκηση Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων", 'Ελλήν, Αθήνα, 2000 Michael Kasavana and D. Smith, "Menu Engineering - Α Practical Guide", Lansing, ΜΙ: HospitaIity PubIishers, 1982 Michael J. O'Fallon, Denney G. Rutherford, Hotel Management and Operations, John Wiley & Sons, 2011 Robert Johnston, Graham Clark, Michael Shulver, Service Operations Management: Improving Service Delivery, 2012 Rutherford D. G "Ξενοδοχείο, Διοίκηση και Λειτουργίες", Έλλην, Αθήνα, 1999 Seaberg, Albin G. "Menu design, merchandising and marketing", Boston, Mass: CBI.,1983
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Journal of Tourism Research Tourismos Journal of Operation Management Production and Operation management Annals of Tourism Research Archives of Economic History European Journal of Tourism Research International Journal of Applied Sciences in Tourism Journal of Tourism Research Journal of Travel Research La Documentation Francaise Les Cahiers du Tourisme Leisure Science Revue du Tourisme The Economist Intelligent Unit Tourism Economics Tourism Analysis Tourismes et Territoires Tourism Management
|